Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ Π. ΣΤΑΜΑΤΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ



 ΕΝΩΠΙΟΝ  ΤΟΥ  ΚΥΡΙΟΥ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΣ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ

κ.κ.  Ιωάννη Τέντε
                


                             ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ  ΑΝΑΦΟΡΑ




      Του Παναγιώτη Σταμάτη του Δημητρίου, Πλωτάρχη του Πολεμικού                    
       Ναυτικού ε.α. κατοίκου Αθηνών, οδός Κομνηνών αρ.48.


                                         
                                             ΚΑΤΑ         

                                ΠΑΝΤΟΣ  ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ


                                  
                      
      
 Αξιότιμε  κ. Εισαγγελεύ

Με αγανάκτηση πληροφορήθηκα ότι η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης θα εξομοιωθεί με το πετρέλαιο κίνησης (τιμή 1,40-1,60 ευρώ ανά λίτρο από 0,95 ανά λίτρο το 2011), σύμφωνα με την από 28-9-2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Οικονομικών, στο μέτρο αυτό θα προβεί η Κυβέρνηση κατά τους ισχυρισμούς της, για την πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων.
 Την αντίθεσή της με την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, υποστηρίζοντας ότι η τιμή του πετρελαίου δεν αποκλείεται να φθάσει στο 1,6 ευρώ το λίτρο.
"Πολλές πολυκατοικίες και μεμονωμένοι καταναλωτές έλαβαν ήδη απόφαση να διακόψουν την κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης. Σε πολλά μέρη της χώρας έχουν στραφεί σε άλλα καύσιμα με μεγάλη επιβάρυνση του περιβάλλοντος είτε στην ατμόσφαιρα με τη ρύπανση είτε λόγω της ανεξέλεγκτης ξύλευσης και αποψίλωσης ολόκληρων δασών. Ταυτόχρονα οργιάζει το λαθρεμπόριο καυσίμων που προέρχονται από λαθραίες εισαγωγές, από εικονικές εξαγωγές και εικονικούς εφοδιασμούς πλοίων με ατελώνιστο πετρέλαιο. Η επίκληση της αύξησης του ΕΦΚ ως μέσου πάταξης του λαθρεμπορίου, μόνο ως φύλλο συκής εισπρακτικών στόχων φαντάζει", αναφέρει η ΟΒΕ.
Η Ομοσπονδία υποστηρίζει ότι το λαθρεμπόριο στην αγορά καυσίμων δεν πρόκειται να κτυπηθεί αν δεν υπάρξει πολιτική βούληση και εγκατάσταση σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης και ελέγχου των ροών των καυσίμων σε όλα τα στάδια, από το διυλιστήριο μέχρι τον καταναλωτή ενώ για το επίδομα θέρμανσης αναφέρει ότι δεν θα καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών καθώς ελάχιστοι θα είναι εκείνοι που θα το εισπράξουν.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος
η επιστροφή του φόρου θα πρέπει να γίνεται απευθείας από το Κράτος στους όποιους δικαιούχους καταναλωτές και να εξεταστεί η προκαταβολή (εκταμίευση) με τη μορφή επιδόματος στους καταναλωτές, ώστε να αποφευχθεί η στενότητα ρευστότητας.
Επισημαίνεται,ότι το μέτρο της εξίσωσης του ΕΦΚ στο Πετρέλαιο Θέρμανσης από μόνο του, δεν είναι αρκετό για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου και των παρανομιών.
Ο Σύνδεσμός  από το 1995 πιέζει τις εκάστοτε κυβερνήσεις για λήψη μέτρων που θα βοηθούσαν σημαντικά στην πάταξη αυτών των φαινομένων.

Οι προτάσεις αυτές είναι εντελώς απαραίτητες για τον περιορισμό του φαινομένου της λαθρεμπορίας στη διακίνηση των καυσίμων και ειδικότερα του Πετρελαίου:

- Εντατικοποίηση ελέγχων για εντοπισμό μηχανισμών καταδολίευσης αντλιών σε πρατήρια υγρών καυσίμων και άμεση εφαρμογή του Νόμου 3908/2011.

- Εφαρμογή συστήματος ελέγχου εισροών – εκροών στα Πρατήρια Υγρών Καυσίμων.

- Εξάρθρωση των κυκλωμάτων εικονικών εξαγωγών καυσίμων.

- Έλεγχος διακίνησης ναυτιλιακών καυσίμων και εξαγωγών με εντατικοποίηση των ελέγχων που γίνονται από τα αρμόδια Τελωνεία.

-  Λήψη μέτρων για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τη χορήγηση Αδειών Εμπορίας κατηγορίας Β1, ώστε να επιτρέπεται η διακίνηση Ναυτιλιακών καυσίμων μόνο σε επιχειρήσεις με σοβαρές υποδομές και κεφάλαια κίνησης.

-  Εκσυγχρονισμός των χρονοβόρων και δαπανηρών τελωνειακών διαδικασιών, ώστε να απελευθερωθούν οι απασχολούμενοι, σήμερα, στις εγκαταστάσεις Τελωνειακοί Υπάλληλοι και να αφοσιωθούν στο έργο του ελέγχου και της πάταξης της λαθρεμπορίας.

-  Σήμανση όλων των βυτιοφόρων Ι.Χ. και Δ.Χ. (ως Ν. 3054/2002) με το εμπορικό σήμα της Εταιρίας Εμπορίας Πετρελαιοειδών και πραγματοποίηση ελέγχων καθοδόν του νόμιμου της διακίνησης.

-  Έλεγχος τιμολογίων αγορών σε πρατήρια από ΚΕΔΑΚ και ΣΔΟΕ και εφαρμογή του νόμου στις περιπτώσεις παραεμπορίου και πειρατείας.

-  Δειγματοληπτικός έλεγχος τιμολογίων Εταιριών Εμπορίας για τυχόν περιπτώσεις λαθρεμπορίου και πειρατείας.

- Έλεγχος (καθοδόν) του φορτίου και του νόμιμου της διακίνησης που γίνεται με τα μικρά βυτιοφόρα των πρατηρίων.

- Εντατικοποίηση ελέγχων και εξάρθρωση των κυκλωμάτων νέας μορφής λαθρεμπορίου και νοθείας της βενζίνης με μεθανόλη στα πρατήρια υγρών καυσίμων.

Η εκτίμηση της αγοράς, είναι ότι οι απώλειες Ε.Φ.Κ.  και  Φ.Π.Α. από το λαθρεμπόριο  στα καύσιμα ανέρχονται στα  450-500 εκ.  € / έτος  και τονίζεται ότι στη δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, κάθε ευρώ που χάνεται στην παρανομία είναι εις βάρος της Εθνικής Οικονομίας, των υγιών επιχειρήσεων, του υγιούς ανταγωνισμού και τελικά εις βάρος όλης της κοινωνίας και του έλληνα φορολογούμενου.

Δυστυχώς όμως, οι εκάστοτε Κυβερνήσεις, δεν μπορούν - ή δεν έχουν τη βούληση - να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα και έτσι υποκύπτουν στις διάφορες συντεχνίες και αφήνουν τους καιροσκόπους και τους απατεώνες να λειτουργούν εις βάρος της κοινωνίας και της Εθνικής Οικονομίας.

 Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα η έλλειψη ανταγωνισμού στη βιομηχανία διύλισης πετρελαίου στην Ελλάδα κοστίζει στους καταναλωτές περισσότερο από 1 δισ. δολάρια το χρόνο, αναφέρει σχέδιο εσωτερικής έκθεσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, που δημοσιεύει η Wall Street Journal.
Σύμφωνα με την έκθεση, η γραφειοκρατία και η μη επιβολή του νόμου επιτρέπουν στους μεγάλους παίκτες να κυριαρχούν στις αγορές πετρελαίου, ντίζελ και πετρελαίου θέρμανσης, βλάπτοντας την οικονομία.
«Η ελληνική αγορά είναι εξαιρετικά συγκεντρωμένη και ελέγχεται ουσιαστικά από τα δύο εγχώρια διυλιστήρια», λέει η έκθεση του ΔΝΤ, προσθέτοντας ότι οι χαμηλότερες τιμές των καυσίμων θα μπορούσαν να ρίξουν το ποσοστό πληθωρισμό κατά 1%.
Επίσης, η έκθεση τονίζει ότι στην Ελλάδα το περιθώριο κέρδους για τα προϊόντα των καυσίμων είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, ενώ στην περίπτωση του πετρελαίου θέρμανσης, το περιθώριο κέρδους είναι παραπάνω από διπλάσιο από το μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η έκθεση παρουσιάζει μία σειρά παραδειγμάτων που εμποδίζουν μικρότερες επιχειρήσεις να δραστηριοποιηθούν στον εν λόγω τομέα και καθιστούν τα δύο διυλιστήρια ολιγοπώλιο. Οι συντάκτες της έκθεσης εκτιμούν ότι τα δύο μεγαλύτερα διυλιστήρια στη χώρα χρησιμοποιούν τη δεσπόζουσα θέση τους για να ελέγχουν την αγορά.
  Σε άλλο σημείο του κειμένου αναφέρεται ότι «οι μη ανταγωνιστικές αγορές προκαλούν υψηλό κόστος στους Έλληνες καταναλωτές. Εάν αναλογιστούμε πόσο σημαντική είναι η ενέργεια για ολόκληρη την οικονομία, η ανταγωνιστικότητα στην Ελλάδα μπορεί να βελτιωθεί με την καλύτερη λειτουργία της αγοράς καυσίμων. Η εν λόγω αγορά χρειάζεται αλλαγή» και σημειώνεται ότι τα δύο μεγάλα διυλιστήρια της Ελλάδας -που ελέγχουν το 70% της χονδρικής αγοράς και το 60% όλων των πρατηρίων- χρησιμοποιούν μη ανταγωνιστικές πρακτικές και ελέγχουν τις τιμές.  

Συνεπώς η Κυβέρνηση είχε άλλα πρόσφορα μέτρα στη διάθεσή της να εφαρμόσει για την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας καυσίμων αντί του επαχθούς μέτρου εξομοίωσης των πετρελαίων κίνησης και θέρμανσης που θα φέρει αναμφισβήτητα τον Λαό σε απόγνωση και εξαθλίωση.

 



  H αυθαίρετη υπερφορολόγηση  βασικού αγαθού όπως το πετρέλαιο θέρμανσης ιδρύει αντιπαλότητα κράτους και πολίτη. Yποτίθεται ότι το κράτος, η οργανωτική άρθρωση και λειτουργία της συλλογικότητας, συστήθηκε για να κοινωνείται η χρεία, να υπηρετεί το κράτος, με τις υπηρεσίες του και τους θεσμούς του, την ανάγκη του πολίτη, του κάθε πολίτη.


  Αυτονόητα, δεν επιτρέπεται να παραβιάζονται από το κράτος οι Διατάξεις του Διεθνούς Δικαίου, του Ελληνικού Συντάγματος και των Νόμων για να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα του Κράτους και των Δανειστών του, εφόσον πλήττεται το γενικότερο συμφέρον τοις κοινωνικής ολότητας του λαού.

Επειδή από όλα τα ανωτέρω προκύπτει χωρίς δυνατότητα αμφισβήτησης ότι οι διάφορες παρανομίες και παραλείψεις  οδηγούν τις τιμές των καυσίμων και ειδικά του πετρελαίου θέρμανσης σε απαγορευτικές τιμές για το μεγαλύτερο ποσοστό του Ελληνικού Λαού.

Επειδή ο φετινός χειμώνας θα είναι δριμύς και οι περισσότεροι εξ υμών δεν θα μπορέσουν να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης λόγω των υψηλών τιμών αγοράς θέτοντας σε κίνδυνο την ζωή τους, καθώς επίσης θα αναγκαστούν  σε ακραίες και επικίνδυνες λύσεις (αυτοσχέδιες κατασκευές) για την θέρμανσή τους θέτοντας σε κίνδυνο την ιδικήν τους ζωή  και των συνοίκων τους, δηλαδή δημιουργούνται συνθήκες κοινού κινδύνου και έκθεσης (αρθ. 306 ΠΚ) με βεβαιότητα επιβάρυνσης των όρων επιβίωσης η έστω υγιεινής διαβίωσης των συμπολιτών μου και κυρίως των ενοίκων της πολυκατοικίας που είμαι διαχειριστής.

 Επειδή είμαι ανώτερος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού σε αποστρατεία καθώς και διαχειριστής πολυκατοικίας μου το όλο θέμα μου  προκαλεί  αφάνταστη στεναχώρια και ατελείωτο ψυχικό άλγος, για το τι μέλλει γενέσθαι

Επειδή η παράλειψη προσήκουσων ενεργειών καθώς και οι παρανομίες για τις ως άνω δραματικές καταστάσεις στο χώρο των καυσίμων, έχει επιφέρει βλάβη σε προσωπικό μου έννομο συμφέρον

Επειδή η Κυβέρνηση μπορούσε και είχε την δυνατότητα να προβεί σε άλλα πρόσφορα μέτρα καταπολέμησης της λαθρεμπορίας, από το επαχθές και δυσβάσταχτο μέτρο της εξίσωσης του ΕΦΚ στο πετρέλαιο που θα είναι απαγορευτικό για τον περισσότερο κόσμο να μπορέσει να προμηθευτεί το απολυτός αναγκαίο για την ασφαλή  και αξιοπρεπή διαβίωση του, προϊόν όπως είναι το πετρέλαιο θέρμανσης   

Επειδή τα πρόσωπα που διέπραξαν τα ανωτέρω αναφερόµενα αδικήµατα είναι δυνατόν να προσδιορισθούν από την διενεργηθησοµένη ανάκριση

Επειδή οι ανωτέρω πράξεις τιµωρούνται από τις διατάξεις του Π.Κ. και ειδικών ποινικών νόμων

Επειδή έχω έννομο προς τούτο συμφέρον και η παρούσα μηνυτήρια αναφορά είναι νόμιμη, βάσιμη και αληθής.

 Κατόπιν όλων των  ανωτέρω εκφράζω την άποψη ότι συντρέχουν οι αναγκαίες εκείνες ενδείξεις διάπραξης αξιόποινων πράξεων και μάλιστα σε βαθμό κακουργήματος σε τέτοιο βαθμό βεβαιότητας ώστε να επιβάλλεται η ποινική τους τεκμηρίωση και δίωξη.
   


                                        ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

                     και με την ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μου

                                     ΕΞΑΙΤΟΥΜΑΙ

Την άμεση και επείγουσα ποινική διερεύνηση του θέματος προκειμένου να ταυτοποιηθούν και εξατομικευτούν οι διαφαινόμενες ως τελεσθείσες αξιόποινες πράξεις, να συνδεθούν με τους φυσικούς, ηθικούς αυτουργούς και άλλους συμμέτοχους και να υποστούν οι υπόλογοι την  κατά νόμο τιμωρία τους.
Επιπλέον δηλώνω παράσταση πολιτικής αγωγής για όλα τα αδικήματα κατά των ατομικών εννόμων αγαθών  που συρρέουν από τα μηνυόμενα, για την αποκατάσταση της βλάβης και για τη στήριξη της κατηγορίας.
Δηλώνω παράσταση πολιτικής αγωγής για το έγκλημα της αισχροκέρδειας, λαθρεμπορίας, σχετικά με τα καύσιμα για χρηματική ικανοποίηση 44 ευρώ, με επιφύλαξη, λόγω ηθικής βλάβης επελθούσας σε εμένα από την εν λόγω πράξη.



                                                                          Αθήνα, 1 Οκτωβρίου  2012






                                                           Ο  ΜΗΝΥΤΗΣ
                                                  ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΕΝΑΓΩΝ

                                   Πλωτάρχης  ε.α.  Παναγιώτης Δ. Σταμάτης  Π.Ν.                                       

Δεν υπάρχουν σχόλια: